NIT ରାଉରକେଲା ଗବେଷକମାନଙ୍କ ନୂତନ ଶକ୍ତି ପ୍ରଣାଳୀ – ଗ୍ରାମାଞ୍ଚଳ ପାଇଁ ସଫା ଓ ନିର୍ଭରଯୋଗ୍ୟ ଶକ୍ତି
ଓଡ଼ିଶାର ପୁରୀ ଏବଂ କୋଣାର୍କ — ଦୁଇଟି ଜାଗତିକ ଖ୍ୟାତିସମ୍ପନ୍ନ ପର୍ଯ୍ୟଟନ ସ୍ଥଳ ହେଲେ ମଧ୍ୟ, ଏହାଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ରେଲ ସଂଯୋଗ ନଥିଲା। ଏହି ସଂଯୋଗ ସୃଷ୍ଟି ପାଇଁ ନୂତନ ପୁରୀ–କୋଣାର୍କ ରେଲ ପଥ ଯୋଜନା ଗତ ବର୍ଷ ଅନୁମୋଦିତ ହୋଇଥିଲା। କିନ୍ତୁ ଏବେ ଓଡ଼ିଶା ସରକାର ଏହାର ପୂର୍ବ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ମାର୍ଗକୁ ପୁନର୍ବିଚାର କରିବା ପାଇଁ East Coast Railway (ECoR) କୁ ଅନୁରୋଧ କରିଛି।
ରିପୋର୍ଟ ଅନୁଯାୟୀ, ରାଜ୍ୟ ସରକାର ଚାହୁଁଛି ଯେ ନୂତନ ରେଲ ପଥ ବାଲୁଖଣ୍ଡ ରିଜର୍ଭ ଫରେଷ୍ଟ ମାଧ୍ୟମରେ ଯାଉ, ଯାହା ଦେଶୀ ଓ ବିଦେଶୀ ପର୍ଯ୍ୟଟକମାନଙ୍କୁ ସମୁଦ୍ରତଟ ଓ ପ୍ରାକୃତିକ ସୌନ୍ଦର୍ଯ୍ୟ ଭୋଗ କରିବାର ଅଭିଜ୍ଞତା ଦେବ।
ପୂର୍ବ ଯୋଜନା ଅନୁସାରେ, ପରିବେଶ ଓ ଜଙ୍ଗଲ ଅଞ୍ଚଳକୁ ଅସ୍ପର୍ଶ ରଖି ରେଲ ପଥ ଗଢ଼ିବା ଥିଲା। କିନ୍ତୁ ଏବେ ସରକାର ଭାବୁଛି ଯେ, ମେରିନ ଡ୍ରାଇଭ୍ ରୋଡ଼ ସହ ସମାନାନ୍ତର ରେଲ ପଥ ପର୍ଯ୍ୟଟନ ଆକର୍ଷଣକୁ ବୃଦ୍ଧି କରିବ।
ଏହି ପ୍ରସ୍ତାବ ପରିବେଶ ଓ ଅର୍ଥନୈତିକ ଦୁହିଁ ମାନଦଣ୍ଡରେ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ।
ପର୍ଯ୍ୟଟନ ବୃଦ୍ଧି: ବାଲୁଖଣ୍ଡ ମାର୍ଗ ମାଧ୍ୟମରେ ଯିବା ରେଲ ଯାତ୍ରା ପର୍ଯ୍ୟଟକଙ୍କ ପାଇଁ ଅନନ୍ୟ ଅଭିଜ୍ଞତା ହେବ।
ପରିବେଶ ଜୋଖିମ: ରିଜର୍ଭ ଫରେଷ୍ଟ ମାଧ୍ୟମରେ ରେଲ ରାସ୍ତା ଯାଇଲେ ପରିବେଶୀୟ ସମସ୍ୟା ସୃଷ୍ଟି ହୋଇପାରେ।
ସାମାଜିକ ଲାଭ: ପୁରୀ–କୋଣାର୍କ ମଧ୍ୟରେ ନୂତନ ସଂଯୋଗ ହେଲେ ଥାନା ଓ ବାଜାର ଅଞ୍ଚଳଗୁଡ଼ିକର ଆର୍ଥିକ ଗତିଶୀଳତା ବଢ଼ିବ।
ସରକାର ନିର୍ଦ୍ଦେଶ ଦେଇଛି ଯେ, ECoR ଅନ୍ତିମ ନିଷ୍ପତ୍ତି ହେଉଅବଧି ପୂର୍ବ ଅନୁମୋଦିତ ମାର୍ଗ ଉପରେ କାମ ଜାରି ରଖିବ।
ସେହି ସମୟରେ ପରିବେଶ ବିଭାଗ ଓ ରେଲ ବିଭାଗ ମିଶି ଏକ ବିଶେଷ ପରିବେଶ ଅନୁମତି ଅଧ୍ୟୟନ କରିବ।
ସେହିପରି ରାଜ୍ୟ ସରକାର ସ୍ପେଶାଲ ଟୁରିଷ୍ଟ ଟ୍ରେନ୍, ମୋନୋରେଲ ଏବଂ କେବଲ କାର୍ ସିଷ୍ଟମ ର ମାଧ୍ୟମରେ ସଂଯୋଗ ବୃଦ୍ଧି ନେଇ ବିକଳ୍ପ ଭାବୁଛି।
ପୁରୀ–କୋଣାର୍କ ରେଲ ପଥ ଯୋଜନା ଓଡ଼ିଶାର ପର୍ଯ୍ୟଟନ ଓ ଯାତାୟାତ ଇତିହାସରେ ଏକ ନୂତନ ପଦକ୍ଷେପ। ବାଲୁଖଣ୍ଡ ମାର୍ଗ ଦ୍ୱାରା ଯୋଜନା ହେଲେ ଯେଉଁଠାରେ ପର୍ଯ୍ୟଟନ ବୃଦ୍ଧି ପାଇବ, ସେଠି ପରିବେଶୀୟ ସନ୍ତୁଳନ ରଖିବା ମଧ୍ୟ ଅତ୍ୟାବଶ୍ୟକ। ଅନ୍ତିମ ନିଷ୍ପତ୍ତି ଏହି ଦୁହିଁ ପାର୍ଶ୍ୱକୁ ସମାନ ଗୁରୁତ୍ୱ ଦେଇ ନେବା ଆଶା ରଖାଯାଉଛି।
Comments
Post a Comment